جعبه هدیه

آموزش ساخت جعبه فانتزی در خانه | 10 آموزش تصویری

آموزش ساخت جعبه فانتزی در خانه-عکس

ایده های خلاقانه، نکات، الگو ها و روش های زیادی مثل آموزش تصویری برای ساخت جعبه فانتزی در خانه وجود دارد. با درست کردن این جعبه های کادو در خانه، می توانید علاوه بر درست کردن جعبه طبق سلیقه خود، تا حد زیادی در هزینه ها صرفه جویی کنید. اگر می خواهید جعبه های هدیه را خودتان برای دیگران درست کنید، تا انتهای این مطلب از مجله نارون با ما همراه باشید.

روش ساخت جعبه های فانتزی

ساخت جعبه

ساخت جعبه

اولین و مهم ترین قدم برای ساخت جعبه فانتزی، کشیدن الگوی جعبه روی مقوا است. الگو را باید خیلی دقیق بر طبق آموزش و  به سمتی بکشید که قرار است داخل جعبه باشد. بعد از کشیدن الگو به طور کامل، می توانید دور تا دور آن را قیچی کنید. در مرحله بعدی، قسمت هایی که با خط پیوسته کشیده شده را ببرید. بعد از تا زدن خط چین ها، شکل و طرح جعبه کادو مشخص می شود. در ساخت جعبه های کادو باید به نکات زیادی از جمله جنس مقوا یا کاغذ و طرح و رنگ آن توجه خاصی داشته باشید. تمامی این موارد بر نتیجه نهایی کار، تاثیر مستقیمی دارد.

ساخت جعبه فانتزی با الگو

ساخت جعبه فانتزی با الگو

وسایل لازم برای ساخت جعبه هایی کادویی

برای ساخت جعبه فانتزی، می توانید به غیر از مقوا از کاغذهای ضخیم و با کیفیت هم استفاده کنید. بعد از ساخت جعبه با مقوا یا کاغذ، می توانید آن را با استفاده از گل یا روبان تزیین کنید. برای درست کردن جعبه های مکعبی، می توانید مقواهای محکم مانند جعبه لوازم خانگی را استفاده کنید و سپس روی آن کاغذ کادوی زیبا بچسبانید. به طور کلی برای ساخت این جعبه های کادویی جذاب، به یک سری وسایل نیاز دارید که در ادامه آنها را معرفی می کنیم.

  • الگوی جعبه مورد نظر
  • کاتر یا قیچی
  • مداد
  • خط کش
  • چسب
  • مقوای ساده یا طرح دار
  • کاغذ کادوی ضخیم
ساخت جعبه فانتزی

ساخت جعبه فانتزی

مراحل ساخت جعبه کادو به شکل مربع

جعبه های کادویی مکعبی شکل یکی از متداول ترین جعبه های کادویی هستند و می توان آنها را در اندازه و ابعاد مختلفی ساخت. برای ساخت جعبه فانتزی ما به دو الگو احتیاج داریم که یکی از آنها برای بدنه و دیگری برای در جعبه است. برای این که این دو تکه به هم چفت شوند و متناسب با هم باشنند، در جعبه باید بزرگ تر ساخته شود. بعد از کشیدن الگوها و انتقال آنها روی مقوا یا کاغذ کادو، باید مطابق با الگو قسمت های نقطه چین را تا بزنید. سپس  با یک قیچی تیز یا کاتر دور آنها را ببرید. بعد از این که همه قسمت های مقوا را برش زدید، می توانید با استفاده از چسب مایع، قسمت های مشخص شده را به هم وصل کنید. بعد از پایان ساخت جعبه، می توانید آن را با استفاده از روبان و کاغذ زنگی تزیین کنید.

ساخت جعبه فانتزی طرح شکلات با الگو

ساخت جعبه فانتزی طرح شکلات با الگو

سوالات متداول در مورد ساخت جعبه های کادویی

1- چگونه می توان از وسایل دور ریختنی و جعبه های غیر قابل استفاده، جعبه کادویی درست کرد؟

برای ساخت جعبه فانتزی با وسایلی مانند جعبه های خالی، دیگر نیازی به کشیدن الگو ندارید. با کمی خلاقیت و با استفاده از کاغذ کادو، می توانید روکش آن را به بهترین شکل درست کنید.

2-به غیر از مقوا و کاغذ، با چه وسایلی می توان در خانه جعبه کادویی درست کرد؟

شما می توانید به جز مقوا از وسایلی مانند چوب و انوع پارچه از جمله پارچه نمدی برای ساخت این جعبه ها استفاده کنید.

آموزش ساخت جعبه فانتزی در خانه

آموزش ساخت جعبه فانتزی در خانه

آموزش تصویری ساخت جعبه هدیه

ساخت جعبه هدیه

ساخت جعبه هدیه

درست کردن جعبه هدیه

الگو جعبه فانتزی

 

ساخت جعبه هدیه

جمع بندی

در هنگام ساخت جعبه فانتزی، در صورتی که مقوا یا کاغذ شما ساده است، می توانید به سلیقه خودتان روی آن طرح و نقاشی بکشید.

اگر به ساخت انواع جعبه کادویی علاقه مند هستید، می توانید مطالب مرتبط با این موضوع را در مجله نارون مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *